خیلی وقت‌ها می‌بینیم صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و مراکز آموزشی برای شناساندن محصولات خود اقدام به ساخت ویدیو تبلیغاتی می‌کنند؛ اما با وجود ساعت‌ها وقتی که برای طراحی محتوا و ساخت ویدیو صرف می‌شود در نهایت کسی ویدیو را دانلود نمی‌کند.

چرا مشتریان ویدیو تبلیغاتی ما را نمی‌بینند؟

⁩رفتار مشتریان شبکه‌های اجتماعی نسبت به حجم، مانند رفتار جامعه نسبت به پول است. پول بیشتر زمانی پرداخت می‌شود که جنس بیشتر یا بهتری تحویل داده شود. دقیقا همین عملکرد برای حجم دانلود نیز وجود دارد، یعنی مشتریان بیشتر از دو مگابایت برای یک دقیقه ویدیو نمی‌پردازند! اگر کپشن فوق‌العاده جذابی هم بنویسید، ۴,۵ مگابایت حداکثر حجمی است که برای ویدیوی شما درنظر می‌گیرند.

این مدل رفتار در مورد سایتمان هم وجود دارد، هرچه حجم سایت ما بیشتر باشد، دیرتر بارگذاری می‌شود و مشتری ممکن است قبل از بارگذاری کامل، سایتمان را ترک کند.‌

راه حل چیست؟

از طرفی ما حاضر به کاهش کیفیت ویدیوی خود نیستیم، از طرفی مشتریان هم هزینه این کیفیت را نمی‌پردازند.

بهترین راه‌حل فعلی، استفاده از نرم‌افزار HandBrake است. هندبریک یک نرم‌افزار متن باز و رایگان است که برای تبدیل فایل‌های ویدیویی به یکدیگر ساخته شده و تقریبا همه انواع فرمت‌ها را تبدیل می‌کند. اما نکته قابل توجه، تنظیمات پیش‌فرض هندبریک است که بخشی تحت عنوان وب دارد، با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض وب مثل Gmail480p به راحتی می‌توانید حجم ویدیوی خود را به میزان غیرقابل‌باوری کاهش دهید و نکته جالب این است که کیفیت تصویر و صدا برای پخش در موبایل تغییر محسوسی نمی‌کند.

‌این نرم‌افزار را می‌توانید به صورت رایگان از سایت handbrake.fr دانلود کنید.

نگارنده: دکتر علی گنجی‌زاده