شرکت گلوکو ماموریت خود را آسان نمودن مدیریت دیابت قرار داده است. در همین راستا این استارتاپ محصولات، اپلیکیشن موبایل گلوکو، کابل MeterSync برای iOS و اندروید و پایشگر جمعیتی گلوکو را عرضه نموده است. اپلیکیشن موبایل کلوگو امکان ثبت و ذخیره اطلاعات مختلف از جمله قند خون، انسولین، فعالیت جسمانی، داده‌های بیومتریک، تغذیه و سایر اطلاعات سبک زندگی را دارد. گلوکو با تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌های سنجش قند خون، پمپ‌های انسولین و پایشگر‌های فعالیت جسمانی همخوانی دارد و می‌تواند اطلاعات را به طور خودکار از آن‌ها دریافت نماید.

مشتریان

گلوکو یک پلتفرم چند وجهی است و مشتریان آن از قرار زیر هستند:

۱٫ افراد مبتلا به دیابت: هر آنچه را که برای تصمیم‌گیری در مورد مدیریت فردی دیابت لازم است در اختیار می‌گذارد.

۲٫ مربیان و آموزشگران: گلوکو اطلاعاتی را که برای پیگیری و راهنمایی فرد مبتلا به دیابت لازم است در اختیار مربیان و آموزشگران دیابت قرار می‌دهد.

۳٫ پزشکان: گلوکو اطلاعات مورد نیاز پزشکان برای برنامه‌ریزی درمان فرد مبتلا به دیابت را در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

مزیت رقابتی

گلوکو با آنکه خود یک پلتفرم مستقل برای مدیریت دیابت است ولی امکان برقراری ارتباط با برخی از رایج‌ترین پرونده‌های الکترونیک را دارد. برای وارد نمودن اطلاعات، گلوکو با اکثر دستگاه‌ها همخوانی دارد، حتی برای کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها دستگاهی دارد که به راحتی بتوان اطلاعات دستگاه‌های سنجش قند خون را به پلتفرم منتقل نمود. علاوه بر این موارد، گلوکو دیتابیس بزرگی از مواد غذایی و داروها برای برنامه درمانی و یادآورها دارد. در اوایل سال ۲۰۱۸ سیستم موبایل تعیین دوز انسولین گلوکو برای تیتراسیون انسولین طولانی اثر برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو، توسط FDA تایید شده است.

تاریخچه

تنها محصول گلوکو در ابتدای کار یک کابل بود که به بیمار امکان انتقال اطلاعات از گلوکومتر به آیفون را می‌داد. ویژگی‌های دیگر گلوکو از جمله اپلیکیشن اندروید و وب‌اپلیکیشن مدیریت بیمار برای پزشکان دو سال پس از آن معرفی شدند. گلوکو نمونه عالی از یک استارتاپ متمرکز با پیشرفت و رشد مداوم است.

تاریخچه استارتاپ مدیریت دیابت گلوکو

سرمایه‌گذاری

گلوکو در سال ۲۰۱۰ در سیلیکون ولی تاسیس شده و در همان سال توانسته در حدود ۱ میلیون دلار سرمایه seed جذب نماید. از آن به بعد تا سال ۲۰۱۶ در دورهای مختلف موفق به جذب در حدود ۳۵ میلیون دلار گردید. در سال ۲۰۱۷ با جذب سرمایه سری C برابر با ۳۵ میلیون دلار شد.

وبسایت

www.glooko.com

نگارنده: دکتر آیدین پرنیا