آیا به تازگی به پزشک خود مراجعه کرده‌اید؟ ممکن است توجه شما به این موضوع که تکنولوژی در بعضی مواقع کار پزشکان را سخت‌تر می‌کند، جلب شده‌باشد. تکنولوژی ضعیف، موجب فرسودگی شغلی بیشتر پزشکان می‌شود. در حال حاضر پزشکان به طور میانگین فقط ۸ دقیقه یعنی ۱۲ درصد از مجموع زمان خود را برای هر بیمار صرف می‌کنند در حالی که این آمار در سال ۱۹۸۰، ۲۰ درصد بوده‌است.
سؤال این است که شما چگونه می‌توانید با نوآوری خود، هم‌زمان سطح تعامل پزشک با بیمار، دسترسی به پرونده‌ها و یک ملاقات هدفمند را در ۱۵ دقیقه‌ای که پزشک با یک بیمار می‌گذراند ارتقا دهید.

۱) Think outside the box
بسیاری از تیم‌های مراقبت سلامت در آمریکا، این‌روزها از پرونده‌های سلامت الکترونیکی (EHR) استفاده می‌کنند. فناوری‌های سلامت پیچیده‌تر از چیزی‌ هستند که فکرش را می‌کنید. این پیچیدگی دو علت دارد. اول، علاقه‌ی فراوان فروشندگانِ EHR به بسته بودن سیستمشان، و دوم، نبود همکاری بین صنایع دیگر به علت دشواری جریان اطلاعات. شما می‌توانید با شرکت در رویدادهایی که با مشارکت فروشندگان و فعالان نرم‌افزارهای سلامت برگزار می‌شود، از قالب و اندازه واقعی کسب‌و‌کار خود با خبر شوید.

۲) از صنایع دیگر الهام بگیرید!
شما باید به خارج از حوزه مراقبت سلامت نگاه کنید! جایی که صنایع دیگر ۱۰ یا ۲۰ سال از فناوری اطلاعات عقب هستند!
برای مثال بانکداری مدرن بر آن است تا بانک‌ها به طور کامل خود را از ارتباط مستقیم مشتریان با حساب‌هایشان خارج کنند اما بانک‌ها با پیش گرفتن همان سیستم‌های داخلی سنتی، نه تنها امکان دسترسی مشتریان به اطلاعات مالیشان را روی تلفن‌‌همراه و تبلت فراهم می‌کنند بلکه بر سر پیشنهاد اپلیکیشن‌های اختصاصی خودشان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۳) فراتر از «درمان بیماری» نوآوری کنید!
در حال حاضر شرکت‌های بیمه و دولت، بیشتر تمرکزشان را روی سلامت جمعیت می‌گذارند. به عبارت دیگر در تلاشند تا بتوانند تصویر بزرگی از علل بیماری مردم و روش‌های درمان آن‌ها به دست آورند. در حالی که سیستم مراقبت سلامت ما در حال دور شدن از قالب درمان‌ بیماری‌ها و تمایل به سمت سیستم مراقبتِ سلامت عینی و واقعی است.
امروزه ما بیشتر به حفظ تعادل وزن، انجام مداوم تمرینات ورزشی، پیشگیری از مشکلات احتمالی و کنترل بیماری‌های مزمن برای اجتناب از ویزیت‌های بیمارستانی علاقمند هستیم.

۴) امکاناتی برای سنجش شخصی فراهم کنید!
ما به عنوان بیمار، منبعی از مهم‌ترین اطلاعات درباره سلامت خود هستیم.
نوآوری در فناوری اطلاعات سلامت و تکنولوژی‌های جدید می‌تواند اطلاعات مربوط به تمام موارد تاثیرگذار بر سلامت ما‌ را گسترش دهد، نه فقط آنچه در بیمارستان‌ یا مطب دکتر می‌گذرد.
برای مثال اگر شما بتوانید ترکیبی از اطلاعات مربوط به سلامت رفتاری و سلامت اجتماعی را در کنار اطلاعات بالینی افراد در دست داشته باشید، می‌توانید برنامه‌های مراقبتی شخصی‌سازی شده‌ای تهیه کنید که بسیار سودمند‌تر و گسترده‌تر از نسخه‌های تجویزی بسیاری از تیم‌های مراقبتی باشد.

همانطور که دیدیم با اینکه امکانات زیادی برای نو‌آوری در مراقبت سلامت وجود دارد، تمام آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کند: نگهداری مردم در سلامت‌ترین حالت ممکن در حالی که زمان و اطلاعاتشان خارج از دیوار‌های بیمارستان حداکثر شده‌است.